Friday, August 19, 2011

4x3000

Körde för första gången, igår, långintervaller, 4x3000m med 80sek ståvila. Verkade inte bli så bra uppslutning på träningen så jag valde att köra den hemmavid där jag känner till vägarna och inte skulle råka springa vilse på första. Ville helt enkelt känna mig trygg då detta var första gången. Tog bilen ut till gamla södertäljevägen och svängde av mot Lundby. Körde en 4km uppjogg och blev lite orolig då det var mer trafik än jag tänkt mig. Precis när jag skulle börja kom tre gigantiska långtradare med extra bred last och massa mötande trafik. Tänkte Äh, det är väl bara att testa, funkar det inte så funkar det inte. Som tur var tunnade trafiken ut så jag slapp hoppa ut i väggrenen hela tiden. Kom iväg bra på första 3:an och hittade snabbt ett lämpligt tempo, målfarten var 3:30/km. Sedan var det bara att mala på och intervallerna slutade på 10:29, 10:28, 10:33 och 10:23. Kontrollerat mycket jobbigt och mycket nöjd efter avslutat pass som firades med åtehämtningsdrycken extra koncentrerad oboy, mmmm.

På slutet blev det ganska mörkt och nästa gång blir det reflex-väst. Det var dock stämningsfullt att springa förbi gamla lador och ängar som snabbt täktes med dimma. Drog en vända med bilen efter för allt reka alternativa långintevalls-vägar men allt verkade vara för kuperat. Blir nog dock en hel del långpass då naturen kring bornsjön är helt fantastisk vacker.

Lite notiser:

********
Passerade 300mil för i år, kan nog komma upp emot 500 men troligtvis inte över.
*********
Anmäld till Frankfurth Marathon, mål sub 2:40.
*********
Körde sköna 3x5x400 i tisdags med 35sek vila och 90sek setvila. Snittade på c:a 71,5
*********
Har precis läst färdigt Haruki Murakami's Vad jag pratar om när jag pratar om löpning, Var ska jag läsa nu?
*********



Är för övrigt helt såld på Flogging Molly för tillfället och lyssnar mer än gärna på dem dagarna i ända. Passar även utmärk för lite längre pass med skapligt högt tempo. Bjuder på en av deras bästa

Slutklämmen på låten är helt fantastisk. Kan inte sluta springa fortare och fortare varje gång jag hör den.

No comments:

Post a Comment