Sunday, August 7, 2011

Nytt schema, nya tider

Så har jag sprungit sista vecka på egen hand. Det blev en bra vecka, rekord faktiskt, 167km. den innan 121km och den innan dess 151km. Denna blir nu vilovecka med kanske 100km. Har fått ett träningsschema(mitt första) med upplägg mot Stockholm halvmaraton och en tid ner mot 1:15 blankt. Skall bli skönt att följa en upplagd plan som någon annan har kollat över. Den skall följas till punkt och pricka (så långt som möjligt) och se vad det ger. Misstänker att jag nog skulle blivit en mil-knarkare om jag fortsatt på egen hand. Det kanske blir lite mindre mängd och mer kvalité men det blir ganska skönt också. Ibland önskar man att det fanns lite mer tid över. Idag blir det dock tid över, första vilodagen från löpning på 3 veckor.

Jag säger som Sanka: "Thanks coach!"

No comments:

Post a Comment