Saturday, September 3, 2011

Augusti Månad

Ännu en månad till ända i träningens tecken. Första utan något slags avbrott typ, skada, semester, sjukdom. Första med inplanerad vila. Första över 50mil (59). Första med ett schema. Sammanfattningsvis kan man säga att det varit en mycket bra månad.

Jag har fått testa på träning på resande fot, även hårda intervaller och det fungerade ok. Drog av mitt första masochistpass á 2x10x200 i på Angeredsvallen i Göteborg i mörker och dimma på senkvällen efter en dag full av aktiviteter. För första gången på evigheter gav mig ett träning resulterat i träningsverk, ser det som ett gott tecken. Känns som att kroppen ligger på bristningsgränsen nu. Blir att lyssna extra noga och riktigt utnyttja mina vilodagar.

Har funderat en hel del på fram tiden och mina mer konkreta nål. Min passion är och kommer alltid att vara maraton. Jag vill kunna nå en så bra tid på maran som jag kan utifrån mina förutsättningar och min motivation. Vad jag läst och förståt kan man hålla på med den distansen och inte tappa något ända fram till 40 bast. På milen är det 35. Därför kan det bli mer träning mot 32-33 på bana på milen i första hand men fortsätta köra långpass.




No comments:

Post a Comment