Wednesday, March 20, 2013

Den vita våren

Inte orkat bloggat på ett tag nu. Det betyder oftast att träningen har tagit mycket tid, och det har dem. Avslutade precis 3:e veckan i rad på en mängd runt 16 mil. Det var hårt både fysiskt och mentalt. Fokus har således legat på att sova och äta när jag kunnat. Nu trappas träningen ner en aning inför stundande tävlingar. Närmast nu Varvets Seedningslopp på Söndag som blir ett litet kvitto vart jag står inför Berlin Halvmaraton. Det skall tydligen vara en ganska flack bana i Göteborg så om det inte blåser alltför mycket så kan det med all säkerhet gå mycket bra. Träningen igår tisdag tydde på det i alla fall. Körde härliga tusingar inhomhus tillsammans med John och Otto Kingstedt. 6 st med 80sek vila som snittades på 3:00'5. Inte alltför ansträngande på lätta ben för dagen. Är nog i ganska bra form för 5000m just nu...

Annars är jag rätt trött på vintern just nu. Motivationen har sinat lite men jag brötar på och drömmer mig bort till somriga morgonjoggar i shorts och tshirt. Tröstar mig med att beställa nya träningskläder och skor inför kommande träning. Kommer förresten kanske upp över 60mil träning nu i mars och returen med mina felbeställda skor från wiggle går bra men tar tid.

En annan motivationshöjare är när det går bra andra som man tränat med. Läs gärna här om hur två trevliga Solvikingar som jag kört några pass med nere i Götet precis klarat SM-kvalgränsen på Maraton. Vet precis känslan. Det är den man söker efter och vill uppnå igen och igen och igen.





1 comment: