Wednesday, April 3, 2013

T-minus 3 dagar

Så var det snart dags att besöka våra grannar i söder igen. På fredag åker jag ner till Berlin med min klubb kamrat Fredrik för halvmaran. Siktet är inställt i alla fall psykiskt. Efter mitt millopp senast känns sub70 som en helt rimlig målsättning. Däremot verkar inte kroppen helt hundra än efter min matförgiftning jag åkte på i Norge. Fick avbryta tisdagens intervaller när det gick sämre och sämre för varje intervall och kroppen kändes stabbig och seg. Tar det nu riktigt lugnt med hårda pass fram till start. Kan för övrigt ta och avråda folk från att äta gammal fetaost som tillagas ligger framme över natten och sedan inte värms upp ordentligt. Blev till att hela kroppen med mammas gamla huskur med Coca-cola och godis för att få i mig lite energi. Lyckas jag bli 100 till helgen ska det nog gå alldeles utmärkt. Bara jag blir 100.

För övrigt har jag nu får alla mina saker från wiggle efter allt krångel. Mina nya inov8 190 siter som en smäck och är hur sköna som helst att springa i. Till och med på asfalt,  vilket är det jag använt dem på. Tyvärr verkar det nya Adidas Adios XT4 och mina fötter inte vara bästa vänner så de framkallat massa stelhet under foten. Kanske passar någon annan men tyvärr inte mina fossingar.

Satte mängdrekord i Mars med 60 sprungna mil trots lite sjukdom på slutet. Känns som allt slit i vinter gett resultat och det ökar motivationen en hel del. Kanske man ska sikta högt i år och satsa på sub 31 på 10000m. Kanske i höst på SM. Det vore riktigt kul.

No comments:

Post a Comment