Friday, May 24, 2013

Återhämtad.

Ibland är det konstigt hur kroppen funkar. De senaste dagarna har jag haft en grymt lätt känsla i påkarna. Körde Lättdistans-morgonpass tisdag-fredag samt back intervallet i torsdag. Backintervallerna gick hur bra som helst. Var nästan oberörd efteråt. Morgonjoggarna har varit så lätta en morgonjogg kan bli. Jag har därför bestämt att tävla 2ggr i helgen. Båda gångerna ganska kort. Först Stockholms brantaste, ett 3k back-lopp upp och nerför Hammarby-backen, och på söndag 1500m på stafett sm. Har inga som helst förväntningar förutom att jag ska bli trött. De är inga A tävlingar direkt så resultatet är inte så viktigt. För närvarande känns kroppen ganska rastlös och kanske kunde jag kört intervallet redan i tisdags men det är bara onödigt att chansa så nära en tävling.
Nu kommer jag också in i en ny fas i träningen när grundträningen är avklarad. Det blir mer kortdistans-intervaller och finlir inför sommarens alla banlopp. Nu vill jag att det ska gå fort. Riktigt fort.

2 comments:

  1. Du är grym Carl och en förebild!

    ReplyDelete
  2. Tack tack! En gör så gott en kan :)

    Hoppas du är taggad inför Lördagen.

    ReplyDelete