Monday, September 9, 2013

Nerkörd

Visst blir man sliten av ett max lopp. Ett mil-lopp kan sitta kvar i kroppen en knapp vecka men brukar släppa efter några dagar. Första hårdare passet brukar gå sådär. Men sen brukar det släppa. Nu var nog inte problemet enbart loppet o sig utan att jag kör hårt lite före tidigt. Därför är det extra skönt med en lugn vecka fram till nästa utmaning i halvmaran. Ska jag klara mitt andra mål för säsongen med sub 70? Just nu känns det dock ganska långt borta. Men när jag står där och väntar på startskottet blir det andra bullar, tror jag. Förra försöket på sträckan gick sådär så jag är måttfult förhoppningsfull. Kanske är det ett bra trick att lura sig själv. Jag kommer iaf inte bli superbesviken. Sanningen är väl också den att jag aldrig får till ett pang lopp på just halvmaran. Ett panglopp i detta fall skulle innebära 1.09 eller längre. Ett snitt på 3.16 per km. Runt 32.30 på milen gånger två. det låter hårt.

Efter Stockholm halvmara blir det en till lugnare vecka innan 3-4 veckors hårdkörning inleds mot maran. Blir lite inspirerad nu när jag tänker på det. Har faktiskt inte saknar maran så mycket i år. Men nu när det ligger på agendan blir man lite pepp. Dessutom blir det den sista kraftansträngningen för säsongen. Lite skönt. Med mig har jag mitt senaste resultat på 10000m i ryggen. Något som tydligen skal tyda på en kapacitet ner mot 2:25. Dvs 3:26 per km i 4.2 mil. Tror dock inte det är riktigt möjligt eftersom så mycket direkt mara-träning inte har bedrivits i år. Däremot känns 2:30 mer och mer som ett minimikrav. Vet dock inte riktigt vad jag kan förvänta mig. Däremot ska det bli sjukt jäkla skoj. Sen blir det adjöss med maran inför nästa säsong, troligtvis.

No comments:

Post a Comment