Sunday, March 8, 2015

Status: Hallå

Long time no be here. Har väl tappat lite gnistan att skriva. Tänkte testa att skriva av mig lite. Det har gått bra nu ett tag. Kan börja lägga 100k plus veckor nu. Kroppen protesterat inte. Inte musklerna i alla fall. Skadan som jag haft känns lite till och från. Men inte på ett dåligt sätt. Svårt att sätta fingret på. Det gör inte ont. Misstänker att det kommer vara så ett tag till kroppen anpassat sig efter skadeuppehållet. Var och träffade min eminenta sjukgymnast som tyckte allt såg bra ut och att jag var på rätt spår. 

Ur ett rent tränings mässigt perspektiv har det känts riktigt bra. Ja fram till i måndags förra veckan då kroppen sa ifrån och jag blev helt fysiskt orkeslös. Kan bli så ibland då träningen flutit på och man kunnat kört hårt. Kroppen behöver lite semester. Ofta blir det såhär just när jag tar riktig semester. När man kört hårt på jobbet och sedan kan koppla bort, all stress, alla måsten. Ibland måste man vila vare sig man vill eller inte.

Nu blickar jag framåt. Sommarens tävlings-schema börjar ta form och målen stakas ut. Näst ut är Premiär-milen. Det var väldans länge sedan en 10k landsväg avverkades. Tror det var Varbergs-loppet 2013. Och det gick hyfsat på 32:39. Hoppas kunna landa i dessa takter. Gjorde 33:59 på träning i höstas så en bra dag borde jag kunna göra mer mot 33 och kanske till och med under. Vi får se.

Tjing!

Vinterns bästa lopp 3000m på Vinthundsvinter (8:55). Här med Jonatan Alvaeus i släptåg. Han slog mig alla 3 ggr vi möttes. I sommar blir det andra bullar.

No comments:

Post a Comment